Alquds alarabi

The paper has a reputation for being more populist and aggressive in its defense of the Palestinian cause and by extension more confrontational toward Israel, particularly when compared to the other prominent off-shore pan-Arab dailies, like Asharq al-Awsat or Al-Hayat , which are owned by members of the Saudi royal family. Retrieved 30 June Abdel Bari Atwan Sana Aloul The paper is currently 20 pages in length.

Uploader: Zuramar
Date Added: 19 February 2013
File Size: 34.46 Mb
Operating Systems: Windows NT/2000/XP/2003/2003/7/8/10 MacOS 10/X
Downloads: 14142
Price: Free* [*Free Regsitration Required]





Additionally, Abd al-Bari Atwan wrote a well-known opinion column, featured prominently on the front page until his leave on 10 July Archived from the original on 11 June Retrieved 14 September From Wikipedia, the free encyclopedia.

Al Quds Al Arabi Arabic: London portal Journalism portal Palestine portal. Sacrificing professional integrity, our independent editorial line and the space we allowed for free comment were red lines I could not cross. Al Quds Al Arabi was founded in and is headquartered in London.

Views Read Edit View history. From the start until Julyits editor-in-chief was Abdel Bari Atwanwho was born in a Palestinian refugee camp in Gaza Strip in The paper's motto is Arabic: Retrieved 30 June The paper is currently 20 pages in length.

Use dmy dates from September Articles containing Arabic-language text. This page was last edited on 13 Juneat As indicated by its motto, the paper stresses this distinction by emphasizing its independent ownership and viewpoint relative to the other prominent pan-Arab dailies.

Al-Quds al-arabi | modellingadvice.info

In addition to London, the paper has offices in CairoRabatand Amman. This is because all empires collapse when they pursue the arrogance of power.

The paper devotes three pages to op-ed writing, divided into what it calls Arabic: Alarbai 19 September By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. Abdel Bari Atwan Sana Aloul Atwan unexpectedly left the paper as its chairman and editor-in-chief on 10 July and Sana Aloul became the editor-in-chief.

The paper is owned and published by Arabic: Retrieved 21 September Retrieved from " https: The paper devotes more space to opinion and less space alqhds business news and sports, as compared with competitors like Al-Hayat or Asharq Al-Awsat. Retrieved 26 April The paper has a reputation for being more populist and aggressive in its defense of the Palestinian cause and by extension more confrontational toward Israel, particularly when compared to the wlquds prominent off-shore pan-Arab dailies, like Asharq al-Awsat or Al-Hayatwhich are owned by members of the Saudi royal family.

Archived from the original on 20 May

5 thoughts on “Alquds alarabi”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *